Informacje ogólne

Cena
do uzgodnienia
Miejsce
Płock
Czas trwania
2 dni (16 godzin)

Informacje ogólne

Opis
Szkolenie skierowane jest do wyższej jak i średniej kadry kierowniczej w obszarze sprzedaży.
Cel
  • przekazywanie i ugruntowanie wiedzy z zakresu planowania sprzedaży i utrzymania relacji z Klientem
  • zidentyfikowanie indywidualnego stylu zarządzania uczestników
  • podniesienie umiejętności w zakresie zarządzania produktem na rynku lokalnym
Korzyści
  • nabycie umiejętności zarządzania procesem sprzedaży i zwiększenie efektywności działań
  • podniesienie umiejętności skutecznego zarządzania zespołem pracowników działu sprzedaży
  • nabycie umiejętności dokonywania kategoryzacji Klientów pod kątem siły nabywczej, potencjału rozwojowego oraz perspektywy współpracy z firmą a tym samym wybór rynków docelowych
Program

1. Menedżer – sprzedawca (autoanaliza)

  • Twoje silne i słabe strony przy sprzedaży.
  • Wybrane zagadnienia teorii zarządzania.
  • Praktyka zarządzania przy sprzedaży.
  • Twój indywidualny styl zarządzania

2. Misja i strategia firmy – czyli po co i jak działamy?

  • Podstawa działania czy „wielkie słowa”?
  • Dlaczego sprzedajemy?
  • Jak skutecznie sprzedawać?
  • Przełożenie misji i strategii na własną politykę sprzedaży.
  • Niebezpieczeństwa przy kreacji polityki sprzedaży.

3. Zarządzanie produktem na rynku lokalnym.

  • Co sprzedajemy?
  • Konkurencyjność produktu.
  • Wpływ udziału w rynku na zarządzanie produktem

4. Segmentacja klientów

  • Wybrane zagadnienia marketingu.
  • Marketing indywidualny.
  • Kryteria segmentacji klientów.

5. Prospecting

  • Poszukiwania klientów.
  • Pozyskiwanie nowych czy intensyfikacja obsługi dotychczasowych klientów?
  • Techniki pozyskiwania nowych klientów.
  • Monitoring klientów.

6. Podstawy ekonomiki sprzedaży

  • Rentowność ze sprzedaży.
  • Wyliczanie wartości czasu.
  • Koszty i przychody.
  • Analiza rentowności klienta w dwóch ujęciach.

7. Planowanie własnych działań w oparciu o pozyskaną wiedzę i narzędzia

  • Podstawy planowania.
  • Target – jak przełożyć go na własny plan.
  • Wybrane zagadnienia zarządzania czasem.

8. Monitorowanie realizacji planu sprzedaży

9. Podsumowanie

Informacje dodatkowe