Informacje ogólne

Cena
850 zł netto/osobę
Termin
Do ustalenia
Miejsce
Płock, Warszawa, Ciechanów
Czas trwania
2 dni (16 godzin)

Informacje ogólne

Opis
  • Z jednej strony, słowa: Misja i Wizja stały się nadużywanymi zwrotami w niemal każdej polskiej organizacji. Z drugiej strony aspekt Misji i Wizji wydaje się być nadal nieuporządkowanym obszarem zarządzania strategicznego. Dzisiaj każdy szanujący się menedżer bez wahania powie, że określenie sensu i celu istnienia organizacji jest pierwszym krokiem do stworzenia strategii firmy.
  • Jednak conditio sine qua non jest to, aby Misja była żywa, odpowiadająca prawdzie, dobrze skonstruowana, wiarygodna i motywująca. Pracownicy dzięki niej powinni czuć, że ich rola jest ważna w procesie rozwoju firmy. Zdarza się, że wstępem do deklaracji Misji jest hasło misyjne, które stanowi coś w rodzaju motta, myśli przewodniej całego, precyzyjnie opracowanego dokumentu. Motto takie jest integralną część deklaracji Misji, ale raczej jej nie zastąpi. Jest to coś, od czego możemy zacząć naszą przygodę z tworzeniem Misji i Wizji.
  • Może zatem warto raz jeszcze przemyśleć rolę Misji i Wizji w organizacji? Szkolenie rekomendowane jest zarówno dla kadry kierowniczej wszystkich szczebli posiadającej bogate doświadczenie, jak i tej, która stawia pierwsze kroki na nowym stanowisku.
Cel
Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych kierunków strategicznych wraz z przykładami ich zastosowań, a także metod pozwalających na opracowanie skutecznej strategii firmy oraz jej efektywnego wdrożenia i kontroli.
Korzyści
  • Nabycie umiejętności opracowania skutecznej strategii, misji i wizji Firmy
  • Identyfikacja pracowników z Firmą poprzez wspólne wypracowanie „Filarów Firmy”
Program

1. Proces formułowania strategii – charakterystyka etapów

  • Gdzie zacząć i kto powinien brać udział w tworzeniu strategii?
  • Kroki w budowie strategicznej świadomości w firmie:
    • zaangażowanie menedżerów,
    • informacja dla pracowników i pozyskanie ich akceptacji,
    • wybór liderów strategii,
    • stworzenie zespołów roboczych,
    • przygotowanie pracowników:
    • szkolenia i warsztaty umiejętności

2. Etap aspiracji

  • Misja, wizja, cele strategiczne
  • Znaczenie misji i wizji dla firmy
  • Zasady deklaracji misji i wizji

3. Określenie celów strategicznych firmy.

  • Specyfika zarządzania strategicznego w różnych typach organizacji
  • Rodzaje celów strategicznych firmy
  • Istota i zasady tworzenia celów strategicznych/
  • Określenie celów kierunkowych firmy.
  •  Analiza współzależności pomiędzy celami
  • Jak osiągnąć wyznaczone cele?

4. Etap przygotowań: przygotowanie organizacji do wdrożenia strategii

  • Kreowanie świadomości realizacji strategii i wdrożenia strategii:
    • komunikacja w firmie a wdrażanie strategii,
    • strategia codzienną sprawą pracownika
    • szkolenia pracowników

5. Etap realizacji: wdrażanie strategii

  • Przyczyny niepowodzeń w realizacji strategii
  • Plan strategiczny: rola planowania i zasady tworzenia dobrego planu; cele, zadania, wskaźniki, zasoby, budżet; plany organizacji, plany działów, plany osobiste
  • Zbieżność celów całej organizacji
  • Przełożenie strategii na cele operacyjne
    • budowanie map strategii dla pionów i działów
    • strategia, jako codzienna sprawa pracownika

6. Zdefiniowanie wartości, jakimi kieruje się firma.

7. Autoanaliza procesu identyfikacji pracowników z misją, wizją, strategią firmy.

8. Podsumowanie

Informacje dodatkowe