Informacje ogólne

Cena
850 zł netto/osobę
Termin
Do ustalenia
Miejsce
Płock
Czas trwania
2 dni (16 godzin)

Informacje ogólne

Opis
Komunikacja wewnątrz organizacji przekłada się na identyfikację zespołu z organizacją, integrację zespołu i jest skutecznym narzędziem zarządzania oraz realizacji celów. W każdej sytuacji nawet wtedy, kiedy świadomie wybieramy „nie komunikowanie” to jednocześnie przekazujemy otoczeniu pewną informację. Nieświadome komunikaty mają taki sam wpływ na nasze relacje osobiste i zawodowe jak wypowiedziane słowa.
Cel
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz techniki służące skutecznej komunikacji oraz budowaniu dobrych relacji w zespole i z otoczeniem biznesowym. Dotyczy to zarówno oficjalnej komunikacji, jak i mniej formalnych sytuacji biznesowych, a przede wszystkim:
  • Określenie własnych postaw i zachowań w procesie komunikacji
  • Identyfikacja wewnętrznych umiejętności oraz barier i ograniczeń w kontaktach interpersonalnych
  • Doskonalenie sposobów wzajemnego oddziaływania w relacjach formalnych i nieformalnych
  • Zwiększenie umiejętności budowania dobrego kontaktu z rozmówcą
  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się z pracownikami, zapobiegania konfliktom i rozwiązywania ich, prowadzenia spotkań służbowych oraz kreowania własnego wizerunku
Korzyści
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy posiądą wiedzę jak:
  • Właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się
  • Aktywnie i asertywnie wpływać na relacje z pracownikami
  • Umiejętnie rozpoznawać style komunikacji
  • Wykorzystywać mechanizm pierwszego wrażenia do budowania długofalowych relacji
  • Rozpoznawać i reagować na bariery komunikacyjne
  • Stosować techniki aktywnego słuchania
  • Formułować informacje zwrotne
  • Przewidywać, rozpoznawać przyczyny i rozwiązywać konflikty w zespole
  • Sprawnie i skutecznie przeprowadzać spotkania, odprawy, prezentacje
  • Budować własny autorytet poprzez profesjonalną autoprezentację
Program

1. Komunikacja werbalna a inne sposoby komunikacji

  • Mówienie nie tylko za pomocą słów
  • Rozpoznawanie sprzeczności w przekazie werbalnym i poza werbalnym

2. Perswazja i manipulacja – jak je stosować i samemu je rozpoznawać?

  • Skuteczne oddziaływanie poprzez perswazję
  • Umiejętne unikanie poddawania się manipulacji

3. Milczenie i słuchanie, oraz ich znaczenie w procesie komunikacji

  • Zachowanie milczenia – przygotowanie Twojego stanowiska
  • „Zamknięta szafa nie zawsze jest pusta”
  • Słuchanie najważniejszą z umiejętności komunikacji

4. Empatia źródłem rozpraszania gniewu

  • Współodczuwanie metodą na przybliżenie biegunów
  • Jak zamiana ról wpływa na zmianę stanowiska

5. Trudne pytania, trudni rozmówcy, spory, kłótnie

  • Sposoby przeciwdziałania i unikania
  • Jak pozwalać wszystkim wyjść z twarzą
  • Zmiana tematu rozmowy

6. Mowy okolicznościowe, przemówienia

  • Przygotowywanie wypowiedzi
  • Sposób przeprowadzenia
  • Jak utrwalić swoje wystąpienie w pamięci słuchaczy

7. Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne

Informacje dodatkowe