Informacje ogólne
Cena
850 zł netto/osobę
Termin
Do ustalenia
Miejsce
Płock
Czas trwania
2 dni (16 godzin)
Informacje ogólne
Opis
Komunikacja wewnątrz organizacji przekłada się na identyfikację zespołu z organizacją, integrację zespołu i jest skutecznym narzędziem zarządzania oraz realizacji celów. W każdej sytuacji nawet wtedy, kiedy świadomie wybieramy „nie komunikowanie” to jednocześnie przekazujemy otoczeniu pewną informację. Nieświadome komunikaty mają taki sam wpływ na nasze relacje osobiste i zawodowe jak wypowiedziane słowa.
Cel
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz techniki służące skutecznej komunikacji oraz budowaniu dobrych relacji w zespole i z otoczeniem biznesowym. Dotyczy to zarówno oficjalnej komunikacji, jak i mniej formalnych sytuacji biznesowych, a przede wszystkim:
- Określenie własnych postaw i zachowań w procesie komunikacji
- Identyfikacja wewnętrznych umiejętności oraz barier i ograniczeń w kontaktach interpersonalnych
- Doskonalenie sposobów wzajemnego oddziaływania w relacjach formalnych i nieformalnych
- Zwiększenie umiejętności budowania dobrego kontaktu z rozmówcą
- Doskonalenie umiejętności komunikowania się z pracownikami, zapobiegania konfliktom i rozwiązywania ich, prowadzenia spotkań służbowych oraz kreowania własnego wizerunku
Korzyści
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy posiądą wiedzę jak:
- Właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się
- Aktywnie i asertywnie wpływać na relacje z pracownikami
- Umiejętnie rozpoznawać style komunikacji
- Wykorzystywać mechanizm pierwszego wrażenia do budowania długofalowych relacji
- Rozpoznawać i reagować na bariery komunikacyjne
- Stosować techniki aktywnego słuchania
- Formułować informacje zwrotne
- Przewidywać, rozpoznawać przyczyny i rozwiązywać konflikty w zespole
- Sprawnie i skutecznie przeprowadzać spotkania, odprawy, prezentacje
- Budować własny autorytet poprzez profesjonalną autoprezentację
Program
1. Komunikacja werbalna a inne sposoby komunikacji
- Mówienie nie tylko za pomocą słów
- Rozpoznawanie sprzeczności w przekazie werbalnym i poza werbalnym
2. Perswazja i manipulacja – jak je stosować i samemu je rozpoznawać?
- Skuteczne oddziaływanie poprzez perswazję
- Umiejętne unikanie poddawania się manipulacji
3. Milczenie i słuchanie, oraz ich znaczenie w procesie komunikacji
- Zachowanie milczenia – przygotowanie Twojego stanowiska
- „Zamknięta szafa nie zawsze jest pusta”
- Słuchanie najważniejszą z umiejętności komunikacji
4. Empatia źródłem rozpraszania gniewu
- Współodczuwanie metodą na przybliżenie biegunów
- Jak zamiana ról wpływa na zmianę stanowiska
5. Trudne pytania, trudni rozmówcy, spory, kłótnie
- Sposoby przeciwdziałania i unikania
- Jak pozwalać wszystkim wyjść z twarzą
- Zmiana tematu rozmowy
6. Mowy okolicznościowe, przemówienia
- Przygotowywanie wypowiedzi
- Sposób przeprowadzenia
- Jak utrwalić swoje wystąpienie w pamięci słuchaczy